مقالات

خانه » مقالات » میخ چادر و تارپ
کاربرد میخ چادر

راهنمای استفاده و انتخاب میخ چادر

میخ چادر دانانیک

دارا بودن میخ چادر بسته به نوع زمینی که در آن کمپ و برپایی چادر و سایبان صورت می‌گیرد بسیار مهم و ضروری است. در ادامه به صورت مشخص میخ‌های تولیدی دانانیک به همراه ویژگی انها و کاربرد آنها بسته به بستر زمین‌ ارائه خواهد شد.

قبل از شروع بحث اصلی برخی سوالات مطرح می‌شود.

میخ چادر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

میخ چادر برای محکم و پایدار نگه‌داشتن چادر، سایبان و تارپ در شرایط مختلف آب و هوایی مخصوصا شرایط جوی نامناسب بسیار حیاتی است. میخ‌ها به عنوان اولین عضوهای اساسی برپایی چادر و سایبان هستند تا شما با خیالی آسوده یک کمپ و اقامت ایمنی را تجربه نمایید.

آیا چادر و سایبان‌ها همراه خود میخ دارند؟

به صورت معمول چادر، سایبان و تارپ به همراه میخ عرضه ‌می‌شوند. اما هوشمندانه آن است که در سفرهای خود، لواز یدکی به همراه داشته باشید. در صورت استفاده از میخ ضعیف یا معیوب، یکپارچگی و پایداری چادر و سایبان از بین رفته و ممکن است کارایی مناسب را در سفر شما فراهم نکند. همچنین در شرایط جوی ناپایدار همچون جریان باد شدید، به علت عدم استفاده از میخ نامناسب ممکن است سبب آسیب به چادر و سایبان و حتی خود شما شود. بنابراین  بهتر است به عنوان یدکی تعدادی میخ همراه خود داشته باشید تا با خیالی آسوده‌تر سفر نمایید.

خرید و تهیه میخ چادر

می‌توانید جهت تهیه و خرید میخ چادر از همین وب سایت، میخ‌های تولیدی دانانیک را تهیه نمایید. در ادامه نیز به ترتیب به معرفی میخ‎‌ها پرداخته شده است. میخ‌های دانانیک در انواع مختلف ارائه شده و همچنین شرایطی فراهم شده تا بتوانید به هر تعداد که مورد نظر شماست تهیه نمایید.

 

میخ‌های تولیدی دانانیک

مجموعه تولیدی دانانیک میخ‌های چادر در سه دسته میخ ساده سرکج، میخ ساده و میخ چرخشی قرار می‌گیرد. میخ‌های چادر در طول و ضخامت مختلفی تولید شده تا برای ابعاد مختلف چادر، سایبان و تارپ مورد استفاده قرار گیرد.

میخ ساده سرکج دانانیک
  • میخ ساده سرکج

مناسب اکثر مناطق و زمین‌ها، از جنس فلزی که دارای استحکام خوبی در مقابل خم شدن است. در انواع سایبان‌، تارپ و چادر-سایبان تولیدی دانانیک از این مدل میخ استفاده می‌شود. در سه طول مختلف 19، 22 و 25 سانتی‌متری عرضه می‌شود. بسته به افزایش طول میخ، ضخامت و وزن آنها نیز افزایش می‌یابد. یک نکته قابل توجه در این میخ‌ها، نوک تیز آنهاست که امکان استفاده در زمین را راحتتر می‌کند. حتما مراقب باشید در زمین‌های سنگی از این میخ‌ها استفاده نشود زیرا سبب کج شدن میخ خواهد شد. دوستانی که ترجیح می‌دهند سبک سفر کنند عموما از مدل MK119 با طول 19 سانتی‌متری استفاده می‌کنند.

میخ ساده دانانیک
  • میخ ساده

    مناسب اکثر مناطق و زمین‌ها، از جنس فلزی که دارای استحکام خوبی در مقابل خم شدن است. در دو طول مختلف 30 و 40 سانتی‌متری تولید می‌شود. ابتدای میخ یک صفحه کوچک قرار گرفته که گیرایی طناب یا حلقه چادر و تارپ را ایجاد نماید. از این مدل میخ‌ها با توجه به ارتفاع بلند آنها جهت برپایی چادر و سایبان‌های بزرگ استفاده می‌شود. سر این میخ‌ها نیز تیز بوده تا به سهولت در بستر زمین استفاده شود.

نحوه استفاده از میخ ساده و ساده سرکج

جهت استفاده از میخ ساده بهتر است مطابق تصویر زیر زاویه قرارگیری میخ بین 30-60 درجه از سطح زمین باشد. همچنین مقدار بیرون‌زدگی میخ از بستر زمین حدود 4-5 سانتی‌متر تا مقاومت مناسب را تامین نماید. زاویه قرارگیری همانطور که در فیلم نشان داده شده باید در خلاف جهت طناب باشد.

نحوه صحیح قرار دادن میخ سرکج در بستر زمین
میخ چرخشی دانانیک
  • میخ چرخشی

    مناسب مناطق با خاک نرم همچون کویر و ماسه، از جنس فلزی که دارای استحکام خوبی در مقابل خم شدن است. در سه طول مختلف 20، 25 و 56 سانتی‌متری تولید می‌شود. این مدل میخ‌های دانانیک نیز با نوک تیز تولید شده تا به راحتی بتوان در بستر زمین از آنها استفاده نمود. مدل MK356، به ارتفاع 56 سانتی‌متر، جهت استفاده برای سایبان و چادر بزرگ مخصوصا در مناطق رمل کویری مناسب است.

نحوه استفاده از میخ چرخشی

ابتدا میخ را کمی در سطح ماسه یا شن به ‌صورت عمود فشار دهید و با دست خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید تا وارد زمین شود. از میله بعنوان اهرم برای محکم کردن میخ می‌توانید استفاده کنید. حدود 4 سانتی‌متر از میخ بر روی بستر زمین قرار بگیرد مناسب است. با چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت میخ از زمین خارج می‌گردد.

نحوه صحیح قرار دادن میخ چرخشی در بستر زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مسابقه عکاسی 1403
اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
فروشگاه
0 مقایسه
علاقه مندی ها
حساب کاربری من